Menu

Navigace

Změna jazyka

Lesk a bída českých HW webů - Část 2 - Žumpa DDWorld

Tento článek je pokračováním článku Lesk a bída českých HW webů – Část 1 – Ti seriózní.

DDworld.cz

Hodnocení: Žumpa :-)
Jedná se o takový Blesk nebo AHA mezi českými HW weby, který se snaží získat si čtenost tím, že útočí na nejnižší pudy svých čtenářů a zejména pak hraje na strunu typicky českých vlastností jako je např. závist. DDWorld.cz jsem vyřadil ze své RSS čtečky už asi před rokem a tak když jsem se tam kvůli této úvaze opět po delší době podíval a pročetl pár článků, doslova jsem se zděsil, protože kvalita klesla ještě o hodně níže, než bývala kdysi. Kritika by vydala na celou knihu, zkusím tak zmínit alespoň pár věcí co mi vadí nejvíce.


Začněme osobou samotného šéfredaktora Jana „DigitalDoom“ Stacha. Tento člověk, kdysi známý jako fanatický obdivovatel značky ATI z diskuzí na Zive.cz (možná půjde ještě dohledat), už zřejmě jednoho dne nevydržel svou nezdolnou touhu prosazovat tuto značku a založil si k tomu vlastní web, jehož jediným účelem je vynášet do nebes cokoliv od AMD/ATI a spřátelených firem (=ti hodní) a naopak totálně zkritizovat cokoliv od těch ostatních, zejména pak společností nVidia a Intel (=ti zlí). Pan šéfredaktor se na svém webu tituluje jako „Ten co to tu má na povel“ a píše 99,9% všech článků s občas neuvěřitelnou potencí několika článků denně. Oficiálně má sice web i jakousi redakci a Stach občas tvrdí, že vlastní testy dělá ještě někdo další, ovšem tato redakce je jako paní Columbová, mluví se o ní, ale nikdo ji nikdy neviděl. Defacto je tedy celý tento web jeden člověk, který si hraje na boha a potírá jakoukoliv názorovou pluralitu. Oblíbeným tématem je zde paranoidní pocit uplacenosti všech okolo, tedy všech českých i světových magazínů, nVidia má placené diskutéry, Apple uspěl jen díky placeným blogerům a tak dále. Jediným nezávislým spasitelem je tak samozřejmě pouze uživatelský web (jak se rád tituluje) DDWorld. Přitom je to web žijící z reklamy jako každý jiný. Nehledě na to, že vůči těmto samozvaným spasitelům by člověk měl být vždy velmi obezřetný. K zamyšlení jsou například podezřele pozitivní recenze produktů společností, které na stránkách zrovna inzerují nebo jako jedny z mála půjčují DDWorldu svoje produkty (např. Acer). Nebylo by to poprvé kdy by zloděj křičel chyťte zloděje. Fascinující je také naprostý amatérismus s jakým autor přistupuje k některým tématům a schopnost vynášet kategorické soudy o věcech o kterých nemá ani představu jak fungují. Zmínit můžu např. funkci API DirectX a OpenGL, GPGPU výpočty (CUDA, Stream, OpenCL) nebo programování obecně, které si vůbec představuje jako Hurvínek válku. Jako člověk, který má s těmito věcmi poměrně bohaté zkušenosti můžu zodpovědně prohlásit, že 70% informací z této oblasti na DDWorldu jsou naprosté nesmysly a lži. Některé příklady se pokusím rozebrat dále.


Co se týká recenzí je na tom DDWorld přesně naopak, než ExtraHardware.cz. Tedy nezveřejněná a neopakovatelná metodika měření. To že výsledky často vychází přesně naopak, než na zbytku internetu a jako náhodou vždy ve prospěch oblíbené značky AMD/ATI je asi všem jasné. Zajímavý je přístup k recenzím her. Za dobrou hru se považují pouze hry využívající nejnovější grafické technologie (hratelnost se naprosto ignoruje) a to ještě nejlépe takové na kterých by se dala prezentovat nadřazenost karet od ATI oproti kartám od nVidie. Pokud zrovna náhodou vyjde nějaká hra, kde se kartám od ATI daří výrazně lépe, než konkurenci nebo využívá některou z technologií, kterou konkurence nemá (momentálně např. do každé recenze tlačí ATI Eyefinity), můžete si být jisti, že se na DDWorldu okamžitě objeví článeček o srovnání výkonu graf. karet v této nové úžasné hře. O této hře se pak také dočtete cca asi v 1000 dalších článcích, aby jste na to náhodou nezapomněli. Hry u kterých je to naopak se ignorují, případně jsou jejich autoři označeni za uplacené nVidií a oběti jejího marketingu (vůbec oblíbené slovo na DDWorldu), protože si dovolili využít třeba PhysX nebo něco podobného. Vůbec se tu neustále fundovaně rozebírá jekési PR nVidie, které mate ubohé zákazníky. Upřímně jsem ale toto PR v reálném světě nikdy nikde neviděl (řeší se jen na DDworldu) a bežní zákazníci ani neví co je to nVidia a nějaké PR grafy jsou jim naprosto u zadnice. Nehledě na to, že nVidie jen využívá neschopnosti AMD/ATI prodat svoje často ve spoustě ohledů lepší karty. Co už je horší je to, že web DDWorld velmi často nestydatě krade grafy z jiných webů a prezentuje je jako svoje preview nebo recenze. Důvod to má prostý, Stach sám HW nemá (nikdo mu ho nechce půjčovat, když hodnocení je už dopředu známé podle značky), ale nemůže zůstat pozadu oproti profesionálním webům, které recenze uveřejňují. Ono vůbec se pořádná recenze na DDWorldu objeví jednou za uherský rok a když už je to skutečná recenze (=ne vykradnutá odjinud), tak je často s až několikaměsíčním zpoždením oproti konkurenci. Zábavné je také sledovat jak se na DDWorldu postupně objevují moudra opsaná z českých nebo zahraničních fór (často např. od dalšího nekritického obdivovatele ATI Jirky Součka (aka no-X) z PCT fóra) a webů – samozřejmě ovšem vydávaná za informace od údajných tajných zdrojů (ano něktěří mu skutečně věří, že největší společnosti světa svěřují interní informace studentovi z Plzně).


Podívejme se teď na pár příkladů Stachových mystifikací ohledně např. GPGPU, grafických API a dalších. Většinou se jedná o informace, které se někde dočetl a zrovna se mu hodily do krámu, ale už nemá technické znalosti na to, aby si ověřil jestli je to opravdu pravda nebo je zdůvodnil. Zářným příkladem je vyzdvyhování nových verzí DirectX, protože ty bývají zpravidla dříve implementovány na kartách ATI a v tomto mezi čase to pak Stach může neustále dokola opakovat. Když tedy vyšly Radeony HD 3×xx a HD 4×xx, která jako první implementovaly DirectX 10.1, bylo třeba najít nějakou výhodu, kterou přinášejí a která by se dala čtenáři vtlouct do hlavy. A protože hry využívající tuto novou verzi DirectX by se daly spočítat na prstech jedné ruky pracovníka na pile dozvěděli jsme se, že údajnou výhodou je využití DX 10.1 v prostředí Aero na Windows 7. Když se ho ptali v diskusi v čem to konkrétně spočívá, když Aero funguje i na nVidia kartách, které DX 10.1 nemají, nikdy neodpověděl. V tom udělat z DX 10.1 obrovský krok kupředu oproti DX 10.0, které tehdy měly nVidie mu to ale nebránilo. Když se člověk podívá do dokumentace na MSDN, tak zjistí, že celý rozdíl mezi DX 10.0 a 10.1 je přidání funkce pro lepší AA a asi 3 dalších. Skutečně obrovská změna, jak už ostatně desetinkový rozdíl v číslování napovídá :-)

Podobně, když nedávno ATI jako první představilo grafické karty podporující rozhraní DirectX 11 (což je samo o sobě hodné gratulace) objevil se na DDWorldu článek o ohromné spoustě her, které vyjdou v nejbližší době a budou toto rozhraní využívat. O tom, že to budou všechno DirectX 9 hry, které budou využívat z nového rozhraní jen pár drobností a rozdíly budete muset hledat lupou se autor ovšem nezmínil. Následně se dokonce ukázalo, že některé z těchto her DirectX 11 vůbec využívat nebudou a některé ani nevyjdou pro PC. Rovněž zábavné. Dále jsme tu pak měli neustále vynášení do nebes technologie tesselace a také prý jednoduché portování DX 11 her na starší hardware. Když se Stacha ptali, v čem že to spočívá, samozřejmě neodpověděl. Jak by mohl, když tomu nerozumí. Nicméně všechna tahle chvála ustala, když se ukázalo, že nové nVidia karty budou v DX 11 a zejména tesselaci o dost lepší, než ATI. To pan šéfredaktor najednou obrátil a tesselace vlastně není vůbec důležitá a nebude se moc využívat a DX 11 vlastně také není žádný zázrak. K tesselaci se váže ještě jedna zábavná historka, kdy několik měsíců tvrdil, že nové karty nVidia budou emulovat tesselaci přes shader core. Když se ukázalo, že to tak není, reagoval slovy „FERMI nemá tesselátory, ale má vyčleněné jednotky plnící funkci tesselátorů – jinými slovy emuluje tesselátory“. Tedy podle něj tesellátory Fermi emulují samy sebe :-D.

V oblasti GPGPU Stach plave už naprosto, když staví na stejnou úroveň ATI Stream a CUDA od nVidie. Má pravdu, že dokáží víceméně to stejné, problém je v tom, že nVidie svému rozhraní CUDA věnuje čas a peníze a je to vidět. Dokumentace, podpora a všechno další jsou úplně jinde než u technologie od ATI. Osobně se pohybuji v akademickém prostředí a CUDA je tu velmi populární, existují desítky, možná stovky článků, které ji využívají. Naopak nenarazil jsem na jediný využívající ATI Stream nebo dokonce obskurní ATI Close to Metal. A ujišťuji vás, že nás nVidie za to opravdu neplatí :-D Ostatně toto platí i pro další technologie, zatímco nVidie něco dělá, tak AMD jen čeká až to udělá někdo za ní. Stach to obhajuje tím, že AMD je HW ne SW firma. To je ale dost chabá výmluva a AMD se pak nemůže divit, že poměr CUDA ku Stream aplikací je 1000:1 a zatímco nVidie má funkční akceleraci fyziky PhysX, tak AMD nemá nic, jen řeči (třeba o podpoře enginu Bullet, který ve skutečnosti spolupracuje opět s nVidií nebo enginu Havok, který je už asi 10 let stále jen ve fázi technologického dema). Přidaná hodnota PhysX, CUDA nebo čehokoliv od nVidie se na DDWorldu vůbec neuvěřitelně bagatelizuje. I když přináší mnohem více, než třeba zmiňovaný opěvovaný DirectX 10.1. Důvodem má být i to, že prý nejde o standardy. Dobrá, proč pak ale Stachovi nevadí DirectX, které také není žádný standard, ale jen proprietární technologie Microsoftu? Proč stejně jako OpenCL neprosazuje i OpenGL (zmatené informace o něm nebudu ani komentovat)? AMD sice standardy podporuje, ale jen slovy a čeká, že těžkou práci udělá někdo za ni. Tudy myslím cesta nevede.

Pokračujeme dále. Historka o tom jak DDWorld vynášel do nebe připravovaný ATI Radeon 2900XT, kdy Stach několik měsíců tvrdil jak zadupe konkurenci od nVidie do země je už legendární. Realita pak byla samozřejmě přesně opačná a 2900XT byl jedním z největších propadáků historie grafických karet. Podobně kdysi doporučoval grafické karty od ATIShader Model 2.0, když nVidie už měla 3.0. Pár měsíců na to začaly vycházet hry, které už na 2.0 nešly spustit. Majitelé byli jistě rádi. Pak tu máme také oblíbené porovnávání neporovnatelného, např. FLOPS výkonu grafik ATI a nVidie, tedy naprosto rozdílných architektur (jedna VLIW druhá skalární). To, že je to nesmysl, jasně ukazují praktické testy, Stach to ale okázale ignoruje, básní o úžasné 5D architektuře u ATI a přitom mu nedochází, že co se týká výkonu, tak to není výhoda, ale ve skutečnosti omezení z důvodu toho, aby čip mohl být jednodušší a menší. Stále také občas zmiňuje, že ATI má mnohem lepší obraz ve 2D, což ale platilo možná někdy v dobách, kdy se obraz přenášel analogově a ATI měla skutečně lepší DAC převodník. Dnes, kdy se používá digitální přenos je to už trošku nesmysl, záleží jen na softwaru. To stejné platí o kvalitě zobrazení v 3D. Nedávno jsme se mohli dočíst o úžasné kvalitě anizotropního filtru na nových ATI 5800. Vzápětí, ale na ExtraHardware.cz odhalili, že tuto kvalitu dostanete jen v syntetickém testu. V reálných hrách už ATI obraz šidí a je ve výsledku mnohem horší, než na nVidiích. To už se samozřejmě na DDW nedozvíte. Ovšem kauzy, kdy naopak podváděla nVidie (a že jich také pár bylo) jsou zde vždy náležitě rozmáznuty. Jediné s čím se dá snad souhlasit je, že kvalita ovladačů je víceméně podobná. I přesto je ale u ATI těch bugů stále více, než u nVidie. O tom se se svou novou ATI kartou bohužel přesvdčuji dost často. O podpoře Linuxu nebo OpenGL nemluvě, tam je to stejné jako všude jinde, AMD víc mluví, než dělá.


Proč mi tohle všechno vadí, není proto, že bych neměl rád AMD/ATI. Právě naopak. Oba mé domácí počítače jsou na platformě AMD/ATI a jsem s nimi maximálně spokojený. Co mi vadí je to lhaní a demagogie v argumentaci Jana Stacha. DDWorld by měl být v učebnicích demagogie na první stránce. Základním pravidlem je zde uvádět výhody vždy jen toho dobrého řešení (= AMD/ATI) a nevýhody toho druhého (= nVidie). Pokud má druhá strana náhodou i nějaké výhody (a že jich není málo) je třeba je náležitě bagatelizovat (viz CUDA, PhysX, 3D Vision). Podobně pokud má naše oblíbená strana i nějaké nevýhody. Nějaké argumenty se vždy najdou. Dále, pokud má naše oblíbená strana výhod málo, je třeba vymyslet si nějaké nové. Příkladem budiž Stachovo dělení karet do kategorií, kdy kartu za 10 000 Kč označí za mainstream (naprosto proti smyslu tohoto slova), jenom proto, aby pak mohl neustále opakovat jakousi abstraktní výhodu, že mainstream od ATI se vyrovná high-endu od nVidie. Podobnou abstraktní výhodou ATI je i velikost čipu. Nevadí, že se nVidie i s většímy čipy méně zahřívaly, byly tišší a stály podobně. Prostě měly větší čip, takže byly horší a basta. Pokud je produkt AMD/ATI už opravdu špatný a nemá ani abstraktní výhody nasazuje Stach další trumf, a vyhlásí produkt (př. 2900XT) alespoň jako druhého/morálního vítěze – jako to dělá Jirka Paroubek :-) Čtenář si prostě musí vždycky odnést pocit, že výrobek AMD/ATI je lepší, než konkurence i když to často není vůbec tak jasné nebo je to dokonce přesně naopak. Každopádně, neustálé demagogické opakování těchto abstraktních výhod jednoho a nevýhod druhého v každém článkum se jak nit vine celým webem. I v naprosto nesouvisejících novinkách se vždy dozvíte, že ATI je lepší, že konzole jsou zlo, apod. Jinak řečeno, postupuje se podle pravidla stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Autor tomu říká uvádění souvislostí, já tomu říkám snaha o podsouvání vlastních antipatií čtenáři.

Typickou vlastnostní Jana Stacha jsou také podezřelé změny názorů. Když se kdysi porovnávaly Radeony 4870 s GeForce 260, byly na tom Radeony jednoznačně hůře čipy mělo obrovskou spotřebu v idle, příšerně topily, měly hlučné chladiče a přitom měly nižší výkon. Všechny tyto negativa ale Stach smetl ze stolu. Rozdíl ve spotřebě je prý jakobyste nechali v domě svítit o jednu žárovku navíc a na vysoké teploty je čip stavěný. Ok, proč ne. U současné generace se ale karta obrátila a najednou máme v každé novince informace o tom, že GeForce mají strašnou spotřebu, hučí jako vysavač a topí div se jim čip neroztaví. Dalším příkladem je přeznačování karet, to je nVidii vytýkáno snad v každém druhém článku. Když to ale udělala ATI, vyšel na DDworldu článek o tom jak ATI dělá pořádek ve svém portfoliu a jak je to vlastně OK. Podivné je také, že vlastnosti, které neustále vyzdvihuje u GPU (velikost čipu, teploty, spotřeba) jsou pro něj najednou naprosto nepodstatné v případě CPU a snaží se je zamlčovat. Důvod je prostý, v procesorech je na tom AMD v těchto vlastnostech jedoznačně hůře, než Intel a to se Stachovi nehodí do krámu. O tom jak se jednou vychvaluje podpora nových standardů (DX 10 a 10.1 u ATI) a podruhé je nepodstatná (mnohem lepší výkon v DX 11 a tesselaci u GeForce) už jsem tu psal. S tím souvisí i prosazování benchmarku Unigine, jen do té doby, než se ukázalo, že je v něm nVidie lepší. Najednou prý benchmarky nikdo nehraje a míra tesselace je tam přehnaná. Posledním příkladem, který uvedu, je že prý nelze porovnávat nové Fermi karty s HD 5870, protože obsahují o polovinu více tranzistorů a je tedy logické, že budou rychlejší a musí se porovnávat s dvoučipovou HD 5970. Jenže stejně tak má zase HD 5970 o polovinu více tranzistorů, než Fermi. To už nevadí? Chce tím tedy pan šéfredaktor říci, že porovnávat se nesmí, pokud by ATI karta měla prohrát? :-) Samozřejmě, každá mince má dvě strany, ale pokud si vždy vyberete tu co se hodí vám a tu druhou neřeknete, je to špatně.


Poslední podkapitolku bych rád věnoval diskuzím. DDworld je podobně jako Zive.cz rájem milovníků flamewaru. Diskuze se hemží puberťáky, kteří vymýšlí šílené teorie a občas neskutečné perly těchto samozvaných odborníků přizvukujících Stachovi v diskuzi ještě více umocňují u DDWorldu auru srandawebu, vhodného opravdu tak akorát pro zasmání. I když se Stach naoko staví proti flamewaru tak jej ve skutečnosti podporuje a celý web defacto z flamewaru v diskuzích žije. Stach jej totiž svými články a komentáři nekriticky nadržujícími jeho oblíbené značce nejdříve schválně nastartuje a následně do něj aktivně přispívá. A protože lidi tyto hádky baví, má jeho web návštěvnost zajištěnou. Ovšem aby si udržel pověst guru nezávislosti, tak následně ve svých článcích pokrytecky hovoří o zaslepených fanoušcích nějakých značek, které prý musí v diskuzích umravňovat. Vůbec nechápu, že spousta lidí nevidí, jak si protiřečí a opravdu mu to věří. Vymývání mozků, které praktikuje a o kterém už jsem se zmiňoval, zřejmě funguje na výbornou. Vraťmě se ještě k onomu umravňování. To spočívá v tak masivním promazávání diskuzí, že i Radek Hulán v dobách své největší slávy by zbledl závistí. Příspěvky, které se autorovi nehodí mizí přímo před očima často po desítkách. Cílem je jediné, ovlivnit diskuzi tím správným směrem. Pokud se pokusíte obhajovat Stachova nepřítele (např. nVidii) a vyvrátit mu jeho nesmysly máte smůlu, budete smazáni. Chválit se smí pouze ATI (což je vtipně vidět z hodnocení DigiAura, které si sám zavedl – 100 bodoví jedinci jsou z 99% fanoušky ATI) a šéfredaktorovi se neodporuje. Proto můžete na webu najít např. tento vskutku duchaplný komentář „EPIC FAIL! Abych se mohl vysmát všem nvidiotům, tak jsem se nakonec zaregistroval… Ahahahahhaaaha­hahahahahahaah LOLZ“. Zkuste si ovšem napsat to stejné jen místo nVidiot napsat fanATIk. Dostanete BAN ani nebudete vědět jak :-) BAN ale bez problémů dostanete i za konstruktivní a věcnou kritiku. Stach vám vzkáže ať mu dodáte důkazy, jinak že váš „pokus o flame“ ohodnotí BANem. Raději se ani nesnažte ty důkazy dodat, protože ten BAN nakonec stejně dostanete, i když je dodáte. Oprvdová kritika se prostě netrpí.

Z tohoto webu se také bohužel šíří většina nenávisti, která je zde zasévána v každém článku a kterou si potom můžete přečíst v diskusích na ostatních webech, to mi na něm vadí asi nejvíce. Fanoušci ATI pak útočí i pod naprosto nevinnými zprávami, protože jsou z DDworldu zvyklí, že o ATI se nikdy neříká nic špatného zatímco nVidii je třeba vždy a za vše zkritizovat. Proto není v současné době možné si přečíst jedinou slušnou diskuzi pod články o produktech firmy nVidia. Všechny jsou plné individuí (Bohumil Stejskal, už zmiňovaný Brutvan a spousty dalších) kteří plevelí diskuzi papouškujíce nesmysly ze zmíněného webu, záměrně vyvolávající flamewar a hrubě urážející redaktory, kteří si dovolili napsat o této firmě něco pozitivního a naopak najít třeba něco negativního na AMD/ATI. Když přejdu to, že fanoušek DDWorldu kritizující neobjektivitu jiného webu vypadá vskutku komicky, tak je mi toto chování upřímně líto. Raději bych se totiž dozvěděl v diskuzi nějaké zajímvavosti a postřehy, které se v článku neobjevily. Takto ale čtu jen výkřiky jedinců pro které se obhajoba jejich oblíbené značky stala náboženstvím.


Se všemi zmiňovanými postřehy nejsem zdaleka sám, uvádím pro příklad podpis jednoho z členů PCTuning fóra: „Vincent Vega v diskusi pod více než pozitivním testem ATI HD 5770 s oceněním poté, co byl autor lynčován za hanění dokonalé ATI, napsal: Prosím autory PC Tuningu, aby zavedli novou hvězdu, třeba platinovou nebo diamantovou, a s tou odměňovali všechny ATi karty. Navíc také žádám, aby jste u karet této značky nepoužívali na závěr sloupeček s názvem "nevýhody“, ale přeměnili ho na „nepodstatné drobnosti“. Už mě totiž nebaví i potom, co danou kartu vychválíte do nebes, pročítat všechny ty komentáře od dětí, jak jste na jejich značku zlí. Děkuji.". Naprosto výstižné. Podobně už došla se Stachem trpělivost i dalším, příkladem budiž web oDDborník bloguje, kde najdete vyvráceny desítky jeho dalších lží.


Toť vše. Na tomto opravdu stojí celý DDworld, na demagogii, lhaní, překrucování reality a vyvolávání flamewar. Když ke všemu výše uvedenému přidáme gramatické chyby na úrovní žáka třetí třídy ZŠ, tak dostaneme koktejl, který ke konzumaci opravdu nikomu nedoporučuji. A pokud už to chcete číst, tak tomu aspoň proboha nevěřte. Ano, článkům nelze upřít čtivost a dobrý sloh, ale to je tak všechno. Problém tkví v tom, že neznalý člověk si řekne, že přece není možné, aby někdo takto nestydatě lhal. Bohužel, možné to je. A stejně jako se lže v bulvárním tisku a přesto to lidé kupují, tak se lže na tomto webu a lidé to čtou a autorovi z toho pěkně plynou penízky z reklamy. A to že je lidem z oboru pro smích mu může být upřímně jedno. Možná Vám přijde předchozí text zbytečně dlouhý a negativní, ale lidé praktikující demagogii a lhaní v takovémto měřítku mi opravdu lezou krkem a doufám, že aspoň jednomu z obdivovatelů DDWorldu otevřel oči.

Závěrem. Gratuluji těm co to dočetli až sem a chtěl bych ještě zdůraznit, že toto není článek o AMD, Intelu nebo nVidii. Toto je článek o lidech. Realita není nikdy černá ani bílá, ale zkuste si přitom projít články Jana Stacha, komentáře Jirky Součka (no-X), názory exotů Jana Belky (Stratos) nebo Federmanna a některých dalších známých firem a udělat si statistiku, kde se kolikrát vyjádřili o někom pozitivně a o někom negativně. Pokud člověk dojde k poměru 0 na 100, musí mu být jasné, že tu něco smrdí ;-)

EDIT 12.11.2010: Doporučuju k přečtení tento článek mistra DD a diskuzi pod ním a srovnat s realitou, která přišla jen měsíc potom. Kdo ani pak nepochopí, že Stach je jen lhář, který neví vůbec nic a že diskutéři u něj jsou z valné většiny jen banda tupých přitakávačů, tak musí být s prominutím DEBIL. Mimochodem, nepřijde vám jako vrchol drzosti, když se někdo neustále chvástá údajnými tajnými zdroji, všechny co mu odporují nazve hlupáky, smaže je a zabanuje a když se pak ukáže, že se pletl naprosto ve všem, tak je ještě schopný prohlásit „Já vám to říkal“?

EDIT DRUHÝ 19.03.2011: Pro jistotu, aby to nezapadlo, přikládám dole screenshot jak Stach falšuje výsledky testů ve prospěch AMD. To jen až zas bude v diskuzi jako obvykle požadovat důkaz, že není nestranný. Jinak samozřejmě komentář byl smazán a autor zabanován pro spamování a pokus o flame :-D Holt uživatelský magazín…

Jan Stach – Falšování testů

EDIT TŘETÍ 14.08.2011: Pokud se rádi zasmějete a máte rádi stripy, tak vás určitě nadchne skvělá sérii stripů od iSheepa reflektující aktuální dění na DDWorldu. Fantastický je například těžký kalibr :-D

Jan DD Stach a mistrovství světa v BANování
Publikováno 15. května 2010 v rubrice Web | Trvalý odkaz

Komentáře » přidat

15. července 2010 v 11:26

[1]   mareknr napsal/a:

Vo vela veciach trefny clanok. Viacero argumentov z clanku som castokrat v diskusii na DDWorlde pisal. Som zvedavy ako a ci sa pan Stach obhaji. Myslim, ze mu podobne clanky nie su jedno.

15. července 2010 v 11:55

[2]   Mirek_K napsal/a:

Výborná glosa

15. července 2010 v 13:02

[3]   Brain ON napsal/a:

Pěkne ROFL článek, člověk uvažující and věcí přestane číst po prvním odstavci :D

15. července 2010 v 13:09

[4]   Brain ON napsal/a:

Pobavil mě pan Kočí, který má místo vydávání dezinformačních novinek na PCT i čas na to pročítat článku puberťáků. :D

15. července 2010 v 13:12

[5]   Ondra (webnapsal/a:

mareknr: Já myslím, že mu jsou jedno. Ví, že spousta lidí ho bude číst pořád, ať se o něm píše cokoliv. Příklad už tu máme, Brain ON ;-) Bohužel, lidská hloupost je nekonečná a vydělat se na ní dá velmi snadno.

15. července 2010 v 14:36

[6]   Brain ON napsal/a:

Já na DDW chodím číst novinky, které se jinde třeba nedozvím, nebo se dozvím záměrně špatné informace (viz. přiznání na PCT).

Tvoje argumenty v článku jsou z poloviny šťourání se v nepodstatných drobnostech, polovina je fnukání puberťáka nad svoji oblibenou značkou.

Kdyby jste se zamysleli, zjistíte že panu Stachovi je šumafuk co si tu píšete. Proč? Copak si opravdu myslíte že nějaka firma vás bdue sponzorovat za to že budete vychvalovat jeho produktu v ČR? V tak nevýznamné zemičce?

Brain ON, to je vše co vám můžu říct.

15. července 2010 v 14:52

[7]   Ondra (webnapsal/a:

BrainON: Prosím tě, než začneš cokoliv psát, tak si ten článek aspoň přečti (i tu první část, mimojiné o PCT). Jinak to totiž pak působí dost trapně. Ale u obhájce DDW mě neschopnost si přečíst argumenty a zamyslet se nepřekvapuje. P.S. Na rozdíl od tebe nejsem anonymní pan nikdo, co se stydí za svoje názory, takže pokud to zvládneš, zkus zadat moje jméno do googlu a zjistit jestli jsem nebo nejsem puberťák.

A komentář stačí odeslat jednou! Pokud se neobjeví hned, objeví se za chvíli.

15. července 2010 v 16:20

[8]   Brain ON napsal/a:

První část mám přečtenou, a musím říct, že mě překvapilo že je PCT mezi seriozními weby.

Druhá část je snůžka nesmyslů slepě ovbiňující ze zaujatosti a proto nemá smysl ji číst. (je to totiž všechno na jedno kopyto jako oddbornik nebo antiddvšechno).

Já se za žádného obhájce nepovažuju, naopak píšu tady aby jste se sám zamyslel jestli čas který jste strávil psaním tohoto článku stál za to, když ho témeř nikdo nebere vážně.

Komentář jsem odeslal jednou ale nejsem sám komu se stalo že se objevil dvakrát.

Tvoji identitu si ověřovat nebudu, existuje spousta způsobů jak ze sebe udělat staršího než ve skutečnosti jsem. Ale to nic neznamená, spíš mě vede k zamyšlení proč dospělý člověk mrhá čas nad věcmi jako psaní článků plného napadaní lidí které ani nezná.

15. července 2010 v 16:33

[9]   Ondra (webnapsal/a:

Aha, takže článek jsi nečetl a identitu si ověřovat nebudeš. To myslím mluví za vše, pravda tě nezajímá. Mě bohužel ano a proto ukázat na to, že někdo schválně lže a ovlivňuje stovky až tisíce dalších lidí a ještě na tom vydělává, nepovažuju za mrhání časem ;-)

15. července 2010 v 17:40

[10]   Ondra (webnapsal/a:

Důležité: Poslední komentář uživatele skrývajícího se pod nickem BrainON jsem smazal. Nenechám se urážet člověkem, který není schopný si článek přečíst a předložit alespoň JEDEN argument. Jestli něco považuji za mrhání časem tak je to takováto diskuze s anonymem.

Tímto tuto diskuzi částečně uzavírám a nechám tu jen komentáře pod které se autor podepíše, dá platný mail a uvede smysluplné argumenty, ať už pro nebo proti tomuto článku. Zdůrazňuji, že se nebráním kritice, nemyslím si, že mám patent na rozum. Ale kritika musí být věcná!

06. října 2010 v 19:30

[11]   Janda napsal/a:

K tomu ddworldu bych jen dodal, že procesory Intel tam získávají ocenění a pochvaly, takže nevím s čím je tady problém.

06. října 2010 v 19:36

[12]   Janda napsal/a:

To jsem zase já. Ještě k tomu Jirkovi Součkovi. Já bych ho moc nekritizoval, protože má dost kvalitní články. Nvidii se grafiky nepovedly, což je fakt, takže označovat každého příznivce Ati za fanatika je blbost.

http://extrahardware.cnews.cz/user/22

Až zplodíte něco lepšího, tak kritizujte.

06. října 2010 v 21:29

[13]   Ondra (webnapsal/a:

  1. Řekl jsem, že tu budou jen komentáře od lidí co se podepíšou a uvedou platný mail, což vesele ignoruješ a dokonce jsi do kolonky mail uvedl nesmysl. Mohl bych tě vesele smáznout, ale neudělám to.
  2. Ocenění tam občas dostane i grafika nVidia, ale když si přečteš celou recenzi, tak její vyznění je VŽDY negativní.
  3. Současná generace grafik se nVidii moc nepovedla, to je fakt, který nikdo nepopírá. Rozhodně to ale není tak jednoznačné, jak je to prezentováno na DDWorldu. Navíc tento web používal naprosto stejnou rétoriku i v době, kdy byly nVidia grafiky jasně lepší.
  4. Nenapsal jsem, že je Jirka Souček fanATIk. Jen, že vždy a za všech okolností obhajuje jednu svou oblíbenou značku. A takovému člověku bych prostě nevěřil. Ale oceňuju, že aspoň tomu o čem píše rozumí, narozdíl od Stacha.
  5. Moje články: http://is.muni.cz/…prohlidka.pl?…. Narozdíl od těch populárně psaných věcí od no-Xe (na kterých upřímně nevidím nic zázračného) se jedná o seriózní články prezentované na mezinárodních konferencích o zpracování obrazu. Už můžu kritizovat?
06. října 2010 v 22:20

[14]   Jenda napsal/a:

  1. Vím co jste řekl, ale myslel jsem, že když se budu vyjadřovat slušně, tak Vaši naivní představu o zrušení anonymity přemůžu. Můžu napsat tisíc jmen a sto platných majlů, ale proč si lhát. Opravdu netuším na co by Vám byl můj pravý mail.

2 i 3) Nvidia grafiky stagnují už delší dobu, takže se negativnímu vyznění moc nedivím. Přejmenovávání, mávání maketou šéfem Jen-Jsem Lhal, zpoždění fermi za konkurencí a velká spotřeba všech fermi karet proti adekvátní konkurenci, a dokonce vadné série čipů. Nvidia má nejen podlě mě a Stacha víc popudů ke kritice než Ati. A to tu za chvíli máme HD6000. Vyšší spotřeba AMD cpu je ve srovnání s Thermi méně podstatná a velikost jádra není u CPU důležitá pokud ho výrobce dokáže vyrobit a levně prodat – zřejmě proto Stach tenhle mínus AMD cpu neomílá. Kupte si fermi s 512cores nebo se 480, ale s nižší spotřebou než výkonnější dvoujádrová konkurence:). 4)Ok.

  1. Napsat populární článek čtivým způsobem je taky umění.

Pokud se Vám zdá, že se zastávám DDworldu, tak máte recht, ale jen v určitých mezích. Pctuning je totiž mnohem odsouzeníhodnější, protože za ním stojí týden.cz a přesto dělá mnohem větší sviňárny než DDworld, který na to upozornil a já vím, že v tomhle případě nelhal, jelikož jsem tomu byl přímým svědkem – opakované změny článku, mazání příspěvků co na to upozorňovaly a celkový sklon dělat ze čtenářů úplný hlupáky. PCtuning jste zkritizoval mnohem méně než ddworld a já s tím prostě nesouhlasím. Stačí se kouknout na obrovský blog pana Obermaiera. Toho si můžete vybrat pro příští celočlánkovou kritiku.

06. října 2010 v 22:31

[15]   Jenda napsal/a:

Znovu jsem si prošel první část článku a Vaše hodnocení světa hardware je absurdní. Vždyť Vy jste mu dal horší hodnocení než pctuningu jehož autory jste oprávněně zkritizoval. Autoři tvoří web, ale Vy máte zřejmě k pctuningu slabost, že mu tak nadržujete.

06. října 2010 v 22:43

[16]   Ondra (webnapsal/a:

  1. Naivní představu o zrušení anonymity? Ale kdeže. Spíš jsem měl naivní představu, že když to napíšu tak se aspoň někdo pokusí uvést svoje pravé jméno a mail. Tzn. že se najde někdo, kdo se nestydí za to co na internetu píše a bude rozumně diskutovat. Když chce někdo lhát a podvádět, prosím, já to samozřejmě nepoznám, ale něco to o něm vypovídá.
  2. (a tři) Ano. Však já bych si teď taky nVidie nekoupil (i když CUDU a PhysX bych zdaleka tak nepodceňoval jako on). Ale o tom tento článek není. Najdi si co psal v době 8800GTX a HD2900XT, kdy bylo ATI totálně na dně. Psal úplně stejně jak píše teď. A o tom to je.
  3. To samozřejmě ano.

ad PCTuning: To je věc diskuze. Mně osobně nepřijde, že by se tam děly větší sviňárny, než na DDWorldu. Rozhodně se tam nelže tak často a odborné články mají mnohonásobně vyšší úroveň. A to že o sobě někdo prohlašuje, že je amatér (a žije z reklamy jako všichni ostatní) ho k lhaní rozhodně neopravňuje.

ad SvětHardware: Nebral bych to hodnocení zas tak absolutně. Zatímco PCT má nízkou známku kvůli podvodům a lhaní, tak SvětHardware ji má proto, že mě osobně prostě ten web hrozně nudí. Nic víc, nic míň.

06. října 2010 v 22:51

[17]   Jenda napsal/a:

Omlouvám se, spletl jsem se. Dal jste pctuningu stejné hodnocení jako světu hardware, což je pro mě pořád absurdní. Od člověka co nesnáší bulvár bych čekal, že dá lepší známku spíše sucharskému webu bez „šťávy“, ale s perfektními články o architekturách a vývoji cpu a gpu. Ten jejich popis GPU až do hluboké historie je bez konkurence. Mě tak sucharský nepřijde, takže možná až moc často čtete bulvár a potom se Vám seriózní web zdá nudným.

06. října 2010 v 22:58

[18]   Ondra (webnapsal/a:

Ok, ať to dneska ukončíme – ještě se nad tím zamyslím a asi známku u SHW zvýším (nebo u PCT snížím nebo oboje).

11. listopadu 2010 v 23:41

[19]   Viktor napsal/a:

Posledním příkladem, který uvedu, je že prý nelze porovnávat nové Fermi karty s HD 5870, protože obsahují o polovinu více tranzistorů a je tedy logické, že budou rychlejší a musí se porovnávat s dvoučipovou HD 5970. Jenže stejně tak má zase HD 5970 o polovinu více tranzistorů, než Fermi.

Nemá snad HD 5970 stejná jádra jako HD 5870? Pokud jo, tak jak tedy může mít o polovinu víc než Fermi, to by pak nedávalo smysl?!

12. listopadu 2010 v 09:49

[20]   Ondra (webnapsal/a:

Viktor: No protože jsou tam ty jádra dvě, takže dvakrát více tranzistorů.

12. listopadu 2010 v 14:01

[21]   Viktor napsal/a:

No vždyť píšeš že Fermi (GTX480) má o polovinu víc tranzitorů než HD5870, a že HD5970 jich má o polovinu víc než Fermi. Jenže to je blbost jestli má HD5970 stejná JÁDRA jako HD5870 pak logicky mají mít stejný počet tranzistorů no ne! Leda že by ten rozdíl byl třetinovej (např: GTX480 3 mil. HD5870 2 mil. až 2,5 mil.) to bych pak eště bral ale takhle to nedává smysl a zní to jako oblbování.

12. listopadu 2010 v 14:11

[22]   Ondra (webnapsal/a:

Ach jo. Tak polopaticky:

  • 5870 má podle dostupných údajů cca 2,15 mld. tranzistorů
  • Fermi má cca 3 mld. tranzistorů
  • 5970 má 2×2,15 = 4,3 mld. tranzistorů

To znamená, že Fermi má ZHRUBA o polovinu více tranzistorů, než 5870 a 5970 má ZHRUBA o polovinu více, než Fermi. Fakt mi není jasný, co na tomhle nechápeš. Vychází to skoro přesně, ale i kdyby ne, tak je to proboha jenom příklad!

12. listopadu 2010 v 22:19

[23]   Viktor napsal/a:

Vidíš, nebylo to těžký, a když tak rozdíl je potom takový že HD5970 má o čtvrtinu víc než Fermi a né o tu polovinu co se tu zmiňuje, ale jinak vše ok, řešit tenhle článek nebudu, je to tvůj názor, jinak přeji hezkej zbytek dne.

12. listopadu 2010 v 22:55

[24]   Ondra (webnapsal/a:

To po tobě ani nikdo nechce. Ale nauč se prosím počítat. Fermi = 1,5 * 5870 a stejně tak 5970 = 1,5 * Fermi. Prostě vždycky je to o polovinu. Nevím, kde pořád bereš ty čtvrtiny a třetiny. To mi Stacha velmi připomíná, ten totiž taky neumí procenta.

12. listopadu 2010 v 23:44

[25]   Viktor napsal/a:

* 5870 má podle dostupných údajů cca 2,15 mld. tranzistorů
* Fermi má cca 3 mld. tranzistorů
* 5970 má 2×2,15 = 4,3 mld. tranzistorů

No dobrá, jak se na to dívám tak ZHRUBA by to tam bylo, to uznávám, moje chyba, ale prosimtě, neporovnávej mne s někým bez toho aniž by jsi mne znal nějak víc, já tě taky s nikým neporovnávám, nechceš snad abych si to vyložil tak že mně máš za nějakého idiota (protože podle toho co čtu tak ty stacha považuješ za idiota a lháře).

12. listopadu 2010 v 23:59

[26]   Ondra (webnapsal/a:

Ano, Stacha mám za idiota a lháře – viz EDIT, který jsem teď doplnil na konec článku. Tebe mám zatím jen za někoho kdo prudí s prkotinou a ještě nemá pravdu. Kvůli tomuto článku mi už psalo tolik chytráků, že už začínám být trošku alergický. Tak promiň, jestli se tě to nějak dotklo.

24. listopadu 2010 v 08:37

[27]   Harda napsal/a:

Souhlas

01. března 2011 v 13:55

[28]   CNN napsal/a:

Zatial asi najlespi suhrnny clanok na DD-World, aky som kedy cital, vinikajuce. Skoda, ze o nom malokto vie, ja som sa o nom dozvedel len dnes nahodou s oddbornika.

01. března 2011 v 22:41

[29]   Ondra (webnapsal/a:

Dík. Článek by si zasloužil update, protože ten počet lží co v poslední době Stach vyprodukoval je neuvěřitelný. Zejména ty jeho předpovědi a odkazy na tajné zdroje, kdy se pletl snad naprosto ve všem, korunované následným „Já vám to říkal“ :-D To už člověk opravdu neví, jestli se má smát nebo brečet. Nebo třeba falšování počtu FPS u GTX 580. Nicméně já už na toho člověka kašlu, nehodlám s ním dál ztrácet čas a proto ani nechci tento článek nějak dál šířit. Na oDDborníkovi je to myslím vše rozebrané dostatečně.

02. března 2011 v 10:12

[30]   Casper napsal/a:

Dobrý článek který naprosto vystihuje povahu a chování pana Stacha… byl jsem na jeho webu registrovaný dlouho a snažil se tam normálně diskutovat… ale ta jeho náklonost k AMD/ATI byla příšerná… to se fakt nedalo s ním o tom diskutovat ačkoli mu to tam tvrdí spousta lidí, nedávno jsem tam dostal BAN za to že jsem jenom po delší diskuzi oprávněně poukázal na cenový rozdíl mezi dvěma kartami Nvidia Ati který byl asi 1000Kč přičemž DD tvrdil že Ati je samo lepší (přitom ta Nvidie byla levnější) volba… prý za lhaní a napadání… velice omezený člověk, k tomu snad není co říct…

02. března 2011 v 20:48

[31]   emendem napsal/a:

Parádny článok, naozaj do bodky vykresluje praktiky tohto „technologického fandu“, ako sa rád tituluje.

03. března 2011 v 01:35

[32]   Boss napsal/a:

Excelentní práce! Vím o tomto článku již delší dobu a přesto, že je staršího data, tak stále naprosto dokonale popisuje prostředí a demagogii, kteréžto vládnou na DDWorld.

Chápu, Ondro, že se Ti takovou existencí, jako je Stach, nechce ztrácet čas, ale zkus přecijen zvážit, zda-li bys sepsal nějaké pokračování, které by reflektovalo vývoj za posledních cca 4 měsíce. Protože to, co se tam v tomto období dělo a děje, již překročilo snad všechny meze. A jsem toho názoru, že na takové otřesné exoty, jakým je Stach, je třeba upozorňovat a otevírat lidem oči. A na celém českém internetu mne nenapadá nikdo, kdo by to zvládl lépe (soudě dle Tvého přehledu, odborných znalostí a vynikajícího písemného projevu).

Ve výsledku zkrátka musí vždy zvítězit zdravý rozum, inteligence a racionální uvažování nad lhaním, manipulacemi a demagogií, aby se naše celá společnost posouvala, vyvíjela, byla stále civilizovanější. Tvůj článek přesně takovým vítězstvím je a věřím, že všichni rozumně smýšlející lidé jsou za něj rádi a ocení ho. Kdo jistě není rád, je Stach. A to je dobře, o tom to totiž je.

05. března 2011 v 13:26

[33]   Ondra (webnapsal/a:

Boss: Znovu dík, jsem rád, když tento článek někdo ocení, aspoň vidím, že rozumní lidé ještě nevymřeli. To člověka povzbudí. Když do mě vkládáte takové naděje, tak to ještě zvážím, ale v žádném případě nic neslibuji a určitě ne v nejbližší době, mám práce opravdu nad hlavu. Navíc mi přijde, že je to trošku boj s větrnými mlýny, protože přesně jak říkáš, to co Stach předvádí posledních pár měsíců je do nebe volající a pokud to někdo nevidí, tak se obávám, že mu nepomůže už nic.

14. března 2011 v 00:12

[34]   Boss napsal/a:

To Ondra: Ano, vkládáme do Tebe naděje, protože:

  1. Máš všechny předpoklady napsat na toto téma špičkový článek (technické znalosti, výborný sloh, znalost DDWorldu, inteligentní pohled na věc, nadhled).
  2. Máš svůj článek kde prezentovat (na svém blogu).
  3. Díky odkazu na tento článek, který bude jistě rychle zvěřejněn komunitou oDDbornik bloguje, se o něm ihned dozví velká spousta lidí, což by mohlo přispět k otevření očí dalším čtenářům té Stachovy žumpy.

Rozumím Tvé časové vytíženosti a respektuji ji. Ale ber to prostě tak, že fantastickým rozborem Stacha a jeho plátku sis na sebe ušil bič a hladoví čtenáři touží po pokračování:-).

Pokud by ses do toho chtěl pustit, nabízím svou pomoc. Psát také „trochu“ umím, bývaly časy, kdy jsem se tím dokonce živil, ale nemám dostatečné technické a odborné znalosti z oblasti IT na to, abych mohl takový článek dát dohromady sám.

Takže POKUD by ses do toho pustit chtěl a POKUD bych Ti mohl jakkoliv pomoci, piš na petr.smigol@dargado.cz.

Přeji fajn den.

03. dubna 2011 v 12:34

[35]   Petr napsal/a:

Naprosto souhlasím. To co Stach předvádí poslení dobou je opravdu otřesné. Bylo by dobré napsat pokračování a dostat tyhle články do podvědomí českých HW nadšenců a hlavně amatérů, kteří hledají informace o HW a náhodou zabloudí do DDStoky.

11. srpna 2011 v 00:13

[36]   Tomáš napsal/a:

zdravim zdejší „komunitu“ nebudu se vyjadřovat na váš názor na ddworld,ale jak můžete označit PCT za seriozní web :-) Pánové,proberte se :-) někdo má rád Stachaa někdo šaška OBRa :-) každopádně je to váš názor......dle mýho si zrovna tyhle dva weby nemají co vyčítat.

11. srpna 2011 v 12:00

[37]   Ondra (webnapsal/a:

Otevři oči Tomáši. A začni třeba tím, že se odprostíš od přesvědčení, že existují nějaké komunity, fandící nějakým značkám a bojující mezi sebou. Protože pokud tou komunitou myslíš web oDDborníka, tak si prosím uvědom následující věci:

  • Když jsem tento článek psal, tak web oDDborníka ještě neexistoval a v době publikace tam bylo pár článků, čili o žádné komunitě se rozhodně nedalo hovořit a už vůbec ne o tom, že bych byl jejím členem.
  • Sám jsem tam nenapsal jediný komentář a dokonce jsem odmítl jejich prosbu o šíření tohoto mého článku na další weby. Už jsem dost starý na to, abych si potřeboval hrát na vojáčky a měřit si e-penis. Ovšem samozřejmě si to tam čtu a s jejich názory souhlasím.
  • Jsou tam i lidé co fandí AMD a nadává se tam i na OBRa. A nikdo jejich komentáře nemaže, ani jim nedává BAN. A proč? No prostě proto, že to není web/komunita fanoušků nVidie ani web fanoušků OBRa. Jediné co ty lidi spojuje je to, že vidí jaký je Stach neskutečný lhář a nelíbí se jim to. Dojem, že jde o boj nějakých uctívačů značek se snaží vyvolat pouze Stach, protože na tom stojí celý jeho web a jeho existence.

No a co se týká PCT, bylo by asi dobré nemíchat dohromady PCT a blog OBRa. OBR není šéfredaktorem PCT a na PCT se, až na pár ojedinělých úletů v novinkách, objevují pouze seriózní informace a zejména pak recenze jsou hodně kvalitní, ať už je píše kdokoliv. OBRův blog je trošku o něčem jiném, nicméně to je blog a on se ho nesnaží vydávat za seriózní periodikum. A i když píše velmi konfrontačně, tak většina těch informací má reálný základ, jelikož ten HW skutečné má a ví informace ještě před jeho uvedením, narozdíl od Stacha a jeho vyhlášených tajných zdrojů.

Závěrem bych ti doporučil přečíst si ty dva EDITy výše. Zejména ten článek, na který se odkazuji v tom prvním. Vždyť to je co věta, to lež. A to není moje subjektivní tvrzení, ale bez problémů ověřitelný fakt, protože parametry těch karet o kterých se tam hovoří už teď známe. A podobné lži jsou v KAŽDÉ novince a recenzi na DDW. A vždy náhodou v tom lepším světle vychází AMD. To jsou panečku náhodičky :-) Najdi mi něco podobného na PCT! Nebo ten zfalšovaný test v druhém EDITu. Opět, najdi mi něco podobného na PCT! Nenajdeš, nenajdeš to na žádném jiném webu, protože DDW to je světový unikát.

18. ledna 2012 v 01:44

[38]   bigless napsal/a:

Naprostý souhlas. Těžce cenzurovaný zaujatý web. Internetový bulvár v totalistickém provedení. Myslím, že návštěvnost má právě proto že lidé bulvár čtou. Většina lidí z pouhé zvědavosti. Ale najdou se jednotlivci, kteří ho i žerou.. ;) Upřímně je lituji..

Přidat komentář


(nezobrazuje se)



Komentáře formátuje Texy. Lze používat následující značky:

  • **tučně**
  • //kurzíva//
  • "odkaz":adresa
  • > citace
  • Seznamy se vytváří pomocí odrážek na začátku řádku, po nichž následuje mezera a text

Nepoužívejte prosím html značky.

Poslední komentáře